Keresés:
Események
«2020. október»
HKSzeCsPSzoV
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Interjú Dr. Kardos Barbarával
2020.04.23
Ismerjük meg kollégáinkat módszertani oldalukról is!

 

Mióta dolgozol a felsőoktatásban/az egyetemen? 

2004-ben a PSZK diplomám megszerzését követően kezdtem a Számvitel tanszéken dolgozni. Akkor már pár éve gyakorló könyvelő-asszisztens, könyvelő voltam.

 

Tanítottál-e már online ez alatt az idő alatt?

A kezdetektől benne voltam az egyetem által indított e-learning projektek kivitelezésében, tekintve, hogy mindig is érdekeltek a különböző IT megoldások, így ötvöztem a szakmát, az oktatást és az IT területet. A projektek folyamatában rendkívül sokat tanultam és azok eredményei beépítésre is kerültek az egyes számvitel tantárgyak oktatásába. Az on-line oktatás, az on-line konzultációk tartása azonban még nem volt a napi gyakorlatom része,  az elmúlt hetekben azonban ebbe is volt lehetőségem kellően elmélyülni.

 

Milyen tárgyakat, milyen hallgatói létszámmal oktatsz?

Az őszi félévben harmadik féléves PSZ alapszakos előadást tartottam legnagyobb létszámnak hagyományos tantermi keretek között öt szeminárium gyakorlatvezetése mellett, és az angolképzésen is vittem egy Számvitel alapjai gyakorlatot. Ebben a félévben könyvvezetési ismeretek csoportom van az angol képzésen, így összességében több száz hallgatóval kerültem kapcsolatba a tanévben.

 

Hogyan telik az első online féléved a BGE-n?

Nagyon sokat készülök a tantárgyhoz tartozó online elérhető tananyagtartalom átgondolásán, kiegészítő anyagok gyűjtésén, a hallgatói ismeretellenőrzést támogató tesztbankok készítésén és már készülnek a vizsgáztatáshoz szükséges kérdésbankok is. Emellett sok új felülettel, lehetőséggel ismerkedtem meg és a kollégákkal, rendszeresen egyeztetünk, hogy mit hogyan lehet optimálisan megoldani. Ez most új helyzet, új kihívásokkal, kialakítandó új rendszerekkel, amelyekkel kapcsolatosan csak reméljük, hogy rövidebb időre vagyunk rákényszerülve, de vannak köztük olyan megoldások, amik már most látszódnak, hogy „fűszerezni” fogják a jövőben is a hagyományos tantermi oktatásunkat.

 

Mi hiányzik a legjobban?

A személyes találkozások a kollégákkal és a hallgatókkal.

 

Mely eszközök bizonyultak hasznosnak az online oktatásodban? Hogyan fér bele az adott eszközök alkalmazása a félév/óra menetébe? Hogyan fogadták a hallgatók az újításokat?

Alapvetően az intézmény által preferált megoldásokat alkalmazzuk, azaz a hallgatókkal CP-n kommunikálunk, Teams-ben tartjuk a konzultációkat. A hallgatók türelmesek, megértőek és hálásak. Nekem nagyon jó tapasztalataim vannak az átállás kapcsán.

 

Miket tapasztaltál a használatuk során? Hogyan oldottad meg a kihívásokat?

Az egyes rendszerek megismerése természetesen időt igényel, de ez így van minden program esetében. Most a betanulási idő limitált volt és voltak apróbb „döccenők” a folyamatban, de az OMK és IT támogatást megkaptuk az intézménytől, pontosabban azoktól a kollégáktól, akik ezért felelősek. Az is egy nagyon pozitív élmény számomra, hogy most szorosabban dolgozunk össze a „háttér területekkel” és minden esetben a konstruktív gondolkodás, az együttműködési hajlandóság, az egymás segítése jellemzik a közös munkát. Jó érzés megélni, hogy egy hajóban evezünk és mindenki ugyanabba az irányba akar menni és segítjük egymást.

 

Miben szeretnél még fejlődni?

Az online oktatásban biztosan van még sok olyan eszköz, lehetőség, amivel még nem ismerkedtem meg, ezeket figyelem, és igyekszem belemélyedni egy-egy program megismerésébe és végiggondolni, hogy az hozzá tud-e járulni a hatékonyabb ismeretátadáshoz, vagy az ismeretek ellenőrzéshez.

 

Mi az, amit az online oktatásból tanultál és beépítenél a hagyományos/normál oktatásodba is?

Én már korábban is a heti számonkérések, a folyamatos tanulásra való ösztönzés mellett tettem le a voksom. Ez az új forma csak megerősítette bennem ezt a törekvést. Ami nem működik tökéletesen abban a formában, ahogy a tanteremben, az a hallgatói reakciók, kérdésfelvetések az órák interaktív részeiben. De erre is találtam megoldást a Mentimeter nevű szoftverrel, amit a hagyományos keretek között is alkalmazni tudok majd.

 

Mit kívánnál, ha lehetne egy kívánságod?

Egy közös kávézást a kollégákkal a „kiskonyhában” egy teljes lukasórányi időkeretben.


Hírek

Hírek

Dancs Gábor Ernő: Én, az ONLINE?! pedagógus – avagy, hogyan igazodjunk el az információs technológiák rengetegében

Ismerjük meg kollégáinkat módszertani oldalukról is!

Oktatói workshop-ok 2020. augusztusban

Solution by Sense/Net | Powered by Sense/Net ECM