Keresés:
Események
«2020. október»
HKSzeCsPSzoV
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Interjú Renner Péterrel
2019.10.07
Ismerjük meg kollégáinkat módszertani oldalukról is!

Mióta dolgozol a felsőoktatásban/az egyetemen?

Immáron 25 éve vagyok a Külker, illetve a BGE-Külker oktatója, előtte az iparban dolgoztam. Néha elvállalok más felsőoktatási intézményben is egy-egy érdekes kurzust.

 

Milyen tárgyakat, milyen hallgatói létszámmal oktatsz?

Többféle tárgyat oktatok, 5 - 300 fő között különböző hallgatói létszámmal. A Karon én "menedzselem" az alábbi tárgyakat: Vállalati gazdaságtan alapjai magyarul és angolul, Nemzetközi vállalkozástan magyarul és angolul (idéntől Student Enterprise néven hasonló, de gyakorlatiasabb tartalommal), Digitális kereskedelem, Logisztikai menedzsment, Üzleti tervezés és  Tevékenységmenedzsment.

 

Mióta használod az új Moodle2 rendszert? Meglátásod szerint mik a rendszer erősségei?

Korábban részt vettem egy Tempus előadáson a Moodle-val kapcsolatban és nagyon megtetszett, hogy mennyi mindenre képes, "ingyenes" és bizonyos határok között alakítható is. A Moodle2 már közvetlenül elérhető a hallgatók számára is a BGE honlapjáról. Előnye, hogy nem kell külön-külön regisztrációköteles online megoldásokat használni (mint pl. a Kahoot), hanem egyetlen felületen belül, zárt rendszerben tarthatjuk a kapcsolatot a hallgatókkal, és adhatunk ki feladatokat. Számomra ez volt a legfőbb indok, hogy kipróbáljam, és megpróbáljam "megszeretni". Elsősorban azoknál az új mintatanterv szerinti szemináriumoknál fejlesztettem a Moddle2-ben kurzust, ahol beadandó feladatok is vannak.

 

Milyen nehézségeket tapasztaltál a Moodle2 használata során? Hogyan oldottad meg ezeket a kihívásokat?

Az elején nehezen álltam át a Coospace-es módról a Moodle-osra, mert más logika mentén épül fel. Sokat foglalkoznom vele, hogy minden kurzusomban rutinszerűen tudjam használni. Nagyon sok mindent lehet benne beállítani, ami előny is, de hátrány is. A hallgatók is belefutnak néha problémába, például a Google nem adja ki az új Moodle2-t, így ha nem gépelik be a linket, akkor a régi Moodle-ra kerülnek. Ha gondom van, akkor szólok az informatikusoknak, hogy min kéne javítani. A Külkeren "béta-tesztelő" vagyok, így amikor a tapasztalataimat megosztom velük, ők a problémákat továbbítják a fejlesztőknek.

 

A Moodle2 mely eszközei bizonyultak hasznosnak az oktatásodban?

Több funkció és tevékenység is hasznosnak bizonyult számomra.

  • A Neptunból egy-egy kurzus hallgatóit át lehet venni, illetve hogy más kurzus hallgatóit is átemelhetjük, akár külön csoportba is.
  • A már egyszer összeállított kurzus (amit a Coospace-ben színtérnek hívunk) elemeit átmásolhatjuk egy másikba és akár ott továbbszerkeszthetjük, így nem kell minden félévben újra mindent elölről kezdeni. (Célszerű nem dátum szerint megadni a témákat, hogy az új félévben ne kelljen egyesével átírni őket.)
  • Az egyes témákhoz/tananyag-egységhez rendelhetünk tevékenységeket vagy tananyagokat (pl. házi feladatot, kérdéssort, eVote-ot), megadva, hogy a hallgatók mikortól láthassák.
  • Csoportokat hozhatunk létre, ahova a hallgatók bejelentkezhetnek, és csoportosan dolgozhatnak egy projekten, majd csoportonként feltölthetnek feladatmegoldásokat. Itt szövegesen vagy pontszámmal is értékelhetjük a leadott feladatokat és összesíthetjük az eredményeket. Nagyon sok beállítási lehetőségünk van, így célszerű kipróbálni, mi hogyan működik...
  • Az „eVote” tevékenységgel azonnali szavazást indíthatunk a Kahoot-hoz hasonlóan. A hallgatóknak egy QR kódot kell beolvasniuk a kivetített képernyőről, ami egy link a kérdéshez. A mobiltelefonjukon megjelennek a nyomógombok, amivel szavazhatnak.

 

Hogyan fér bele az adott eszköz alkalmazása a félév/óra menetébe?

Egész félév során dinamikusan használom, órán és órák között, valamint értékeléshez is.

 

Mit kívánnál, ha lehetne egy kívánságod?

Több időm legyen, hogy szuper e-learninges anyagokat tudjak készíteni, amelyek a hallgatóknak is tetszenek.


Hírek

Hírek

Dancs Gábor Ernő: Én, az ONLINE?! pedagógus – avagy, hogyan igazodjunk el az információs technológiák rengetegében

Ismerjük meg kollégáinkat módszertani oldalukról is!

Oktatói workshop-ok 2020. augusztusban

Solution by Sense/Net | Powered by Sense/Net ECM