Keresés:
Események
«2020. október»
HKSzeCsPSzoV
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Könyvajánló 10.
2019.06.12
Gabe Zichermann: Gamification - Játékosítás

Az első és egyetlen magyar nyelvű szakirodalom a gamification témaköréből!

A gamification annyira új, hogy a magyar szóhasználatban még alig találkoztunk vele. Viszont szinte biztos, hogy a gyakorlatban használtuk, de nem tudtuk, hogy gamifikációról van szó. De mi ez az újdonság? 

Definíció: A gamifikáció az a folyamat, amikor játékmechanizmusokat és stratégiákat alkalmazunk játékon kívüli szituációkban, területeken. Leginkább számítógépes, online megoldásokra kell gondolnunk, amely az üzleti és civil szféra minden területén alkalmazható. Ezzel olyan élményeket tudunk nyújtani, amelyek beépített ösztönzésül szolgálnak az alkalmazottaknak és a vevőknek.

A gamification főbb felhasználási területei:  egy vadonatúj kommunikációs és marketing eszközmarketing, humánerőforrás, értékesítés, oktatás, egészségügy, kutatás-fejlesztés, versenyek, pályázatok, piackutatás, vállalkozásfejlesztés területén . 

Marketing (márkaépítés, vevőszerzés, vevőhűség)  és a Gamification
Egy üzletben a siker azon múlik, hogy elnyerjük és fenntartsuk a vásárlók és vevők érdeklődését. Mivel ténylegesen a fogyasztók évről évre egyre növekvő mennyiségű időt töltenek játékokkal, a gamifikáció nyújtja a legjobb eszközöket az emberek kötődésének megteremtésére és fenntartására. A világ legjobb szervezetei – mint a Nike, SAP, Pearson, Salesforce, Cisco, United Airlines, Microsoft, Target, Spotify, Siemens, GE, IBM, McDonald’s, és még százak - növekvő mértékben használják ezeket a technikákat a versenytársak kihívására, a stratégiáik újraképzelésére, példa nélküli hűség elérésére, és kivételes teljesítők és innovátorok toborzására, megtartására, ösztönzésére.

A változások hatására azonban egyre több kis- és középvállalkozás is a játék irányba fordul, felismerték az innovációt, és hogy az üzleti célokhoz az intelligencia, a motiváció és közösségeik elkötelezettségének összehangolásában rejlik. 

Íme egy használatra kész stratégiai útmutató, tele ragyogó ötletekkel és elkerülendő csapdák leírásával. Ha be akar szállni a játékba, itt megtalálja a módját. 

  • Hogyan tudott a Marriott Hotels vagy a L’Oréal  eredményes toborzással elkötelezett alkalmazotti bázist építeni: játékosítással
  • Hogyan teremtette meg a NIKE a futás örömének kultúráját és hogyan érte el ezzel a piacvezető szerepét: játékosítással
  • Hogyan tudtak az amerikai légitársaságok a 2001. szeptember 11-es sokk után áremeléssel is talpon maradni: játékosítással

Humánerőforrás és a Gamification
A HR, tréner, coach szakma már réges-rég felismerte, hogy a munkahelyi szituációk játékos környezetbe helyezésével, egy-egy tréningjáték segítségével a készségfejlesztés, problémamegoldás sokkal sikeresebb.

A munkahelyi gamification felhasználása is szárnyal, a hagyományos módszereket felváltja az új technológiás alkalmazás például ezeken a területeken:

  • Szórakoztatóvá tehetjük a toborzást.
  • Motiválhatjuk az alkamazottakat.
  • Erősíthetjük a munkavállalói hűséget.
  • Vállalati képzéseket játékosíthatunk.

Oktatás és a Gamification
Az oktatás területén is nagy sikerrel valósítható meg a gamification, a diákok motiválása, a tanulási folyamata elősegítésére, a tanulási nehézségek leküzdésére, a felvételizők toborzására.


Hírek

Hírek

Dancs Gábor Ernő: Én, az ONLINE?! pedagógus – avagy, hogyan igazodjunk el az információs technológiák rengetegében

Ismerjük meg kollégáinkat módszertani oldalukról is!

Oktatói workshop-ok 2020. augusztusban

Solution by Sense/Net | Powered by Sense/Net ECM