BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Menedzsment Kar

MK

  • BGE Főoldal
  • A karról
      • Általánis információk
      • Bemutatkozás
      • Képzési portfólió
  • Szervezet
      • Szervezeti felépítés
      • A kar vezetése
      • Oktatási szervezeti egységek
      • Szolgáltató szervezeti egységek
      • Hallgatói szervezetek
      • Hallgatói Önkormányzat
  • Kiemelt projektek
Nyitólap >
Kiemelt projektek
Menedzsment Kar
MK
MK
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Kiemelt projektek
Kiemelt projektek

Akciótanulás – Cselekvő közösség, tanuló szervezet


Néhány éve tudatosan keressük azokat a módszereket, amelyekkel támogatni tudjuk a közös tanulást, fejlődést és együttgondolkodást. Ezek közül az egyik legsikeresebb megközelítés az akciótanulás (Action Learning), amely nemcsak oktatási, hanem vezetőfejlesztési és szervezetfejlesztési kontextusban is bizonyított. 

Mi is az akciótanulás? 

Az akciótanulás egy valós problémákra épülő, reflektív tanulási folyamat, ahol a résztvevők közösen dolgoznak megoldandó helyzeteken. A tanulás kérdések és cselekvés mentén történik: a csoporttagok támogatják egymást a problémafeltárásban, megoldási irányokat fogalmaznak meg, majd konkrét lépéseket hajtanak végre. A cél nem pusztán a probléma megoldása, hanem a tanulás és fejlődés elindítása egyéni és csoportszinten is.  

A módszer hatásai:  

  • nő az önálló cselekvés iránti bátorság, 
  • teret kap a kísérletezés, kreatív gondolkodás, 
  • egyre nyitottabbá válik a közös munka kultúrája, 
  • elmélyül a coaching szemlélet, 
  • és elindul egy tanulószervezeti működés. 

 

Tapasztalataink 

Az elmúlt években többféle csoportban is alkalmaztuk az akciótanulást: voltak vezetőfejlesztési célú folyamataink, vegyes összetételű munkatársi csoportjaink, amelyekben a BGE széles közösségéből csatlakoztak érdeklődők. A résztvevők visszajelzései alapján a módszer kézzelfogható eredményeket hozott: növelte az önálló cselekvés iránti bizalmat, erősítette a fejlődési motivációt. 

Hová tartunk? 

A Menedzsment Karon a célunk, hogy az akciótanulás eszközeit továbbra is használjuk – ne csak fejlesztési programokban, hanem az oktatásban is. Hisszük, hogy a tanulás, a fejlődés és a cselekvés nem választhatók el egymástól, ha egy élő, gondolkodó, egymást támogató közösséget szeretnénk építeni. 

Hungarian Startup University Program (HSUP)


A Hungarian Startup University Program (HSUP) Magyarország legnagyobb, egyetemistákat célzó innovációs és vállalkozásfejlesztési programja, amely országos szinten zajlik a Nemzeti Innovációs Ügynökség koordinációjával, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal, valamint a Kulturális és Innovációs Minisztérium szakpolitikai támogatásával. 

A program egyetemünkön a Menedzsment Kar Vállalkozás és Innováció Tanszékének szakmai vezetésével valósul meg, évről évre növekvő hallgatói érdeklődés mellett. 

A HSUP célja, hogy a felsőoktatásban tanuló fiatalokat megismertesse az innováció világával, korszerű vállalkozói szemléletet alakítson ki bennük, és bevezesse őket a startup-ökoszisztéma működésébe. A két féléves képzés nem csupán tudásanyag átadását célozza, hanem valós csapatmunka és kreatív problémafeltárás révén a gyakorlati tapasztalatszerzést is támogatja. 

Az első félév fókusza az innovatív gondolkodásmód és az üzleti alapfogalmak elsajátítása, míg a második félév során a hallgatók csapatokban dolgoznak saját üzleti ötletük kidolgozásán. Az elméleti és gyakorlati modulokat e-learning formában teljesíthetik, az eredményes hallgatók kreditet és – a második félévtől – ösztöndíjat is szerezhetnek. A tantárgy teljesítéséért kredit is szerezhető, az első félévben 2, a második félévben további 4 kredit jár. 

A program különlegessége, hogy országos szinten is kiemelkedő lehetőséget nyújt: a legjobban teljesítő csapatok tagjai akár 1 millió forintos ösztöndíjban részesülnek, a legsikeresebb startupok pedig további, akár 20 millió forintos vissza nem térítendő támogatást is elnyerhetnek vállalkozásuk beindításához. 

Az Egyetem hallgatói számára a HSUP nemcsak tanulási lehetőséget, hanem inspiráló közösséget is jelent. A BGE@HSUP csapat mentorálással, workshopokkal és gyakorlatorientált eseményekkel segíti a résztvevők fejlődését. 

 

Kapcsolat: 

bge-hsup@uni-bge.hu 

A tárgy minden tanév őszi félévében indul, angol nyelven, a Neptunban meghirdetve. 

Ügyfélélmény a fókuszban – programsorozat a Menedzsment Karon


2023 óta minden év tavaszán megrendezzük az „Ügyfélélmény a fókuszban” című programsorozatot, amely a hallgatók és szakemberek számára kínál naprakész tudást, inspirációt és kapcsolódási lehetőséget az ügyfélélmény-fejlesztés világához.  

A kezdeményezés célja, hogy elmélyítse a customer experience (CX) szemléletet, és bemutassa a Service Design alapú megközelítések, a digitális technológiák (pl. mesterséges intelligencia, CRM rendszerek), valamint az ügyfélszemléletű innováció gyakorlati lehetőségeit. 

A program tantárgyi kereteket meghaladó tanulási élményt kínál: kiegészíti a szolgáltatásmenedzsment, ügyfélélmény-menedzsment és digitális marketing kurzusok tartalmát, és támogatja az egyéni kompetenciák fejlődését is – például a rendszerben való gondolkodást, a designalapú problémamegoldást, valamint a kreatív és stratégiai látásmódot. 

A programsorozat fókuszterületei: 

  • az ügyféligények változása és a rájuk adott stratégiai válaszok 
  • az e-kereskedelem és az MI szerepe a szolgáltatások átalakulásában 
  • Service Design módszertanok, ügyféltérképezés, -profilozás 
  • stílusélmény és nonverbális kommunikáció az ügyfélkapcsolatokban 
  • CRM rendszerek, prediktív modellek, proaktív ügyfélkezelés 
  • CX-EX összhang, az élmény és a munkavállalói elkötelezettség kapcsolata 

Az elmúlt évek meghívott előadói: 

A program kiemelt előadói közé tartoznak nemzetközi és hazai szakemberek, vállalati vezetők, tanácsadók, innovátorok és CX szakértők – többek között: 

  • Andy Zhang, a OnePlus alapító 
  • Egerszegi Krisztián, MiniCRM tulajdonos/ Cégépítők alapító 
  • Káli György, Service Design Day főszervező, service designer 
  • Hanyecz Andrea, UniCredit Bank, Senior Customer Experience Manager, Co-Lead (CXPA Hungary) 
  • Kanizsai Krisztina, IBM, Senior Design Manager, Co-Lead (CXPA Hungary) 
  • Kószó Kamill, MBH Bank, GenAI innovációs menedzser, service designer 
  • Tóth Vazul, Raiffeisen Bank, Experience Design vezető 
  • Majsai Richárd, PALM Group Marketing Agency, ügyvezető 
  • Kertész Judit, Frontira ügyvezető, service designer, CX szakértő 
  • Simon István, Prefixbox alapító 
  • és további designerek, trénerek, coachok, innovációs szakértők 

 

A rendezvénysorozat interaktív előadásokat, kerekasztalbeszélgetéseket, workshopokat és esettanulmány-alapú feldolgozást kínál. A gyakorlatközpontú megközelítés célja, hogy a résztvevők ne csak hallgassanak, hanem aktív szereplőivé váljanak a tanulási folyamatnak. 

A programsorozat olyan kiemelt szakmai kezdeményezésünk, amellyel a Kar hallgatóközpontú, innovatív és vállalati partnerekkel összekapcsolódó szemléletét közvetítjük.  

Úton a felelős és fenntartható vállalkozás felé – szemléletformáló programsorozat


A fenntarthatósági szemlélet és társadalmi felelősségvállalás a gazdasági szereplők működésének meghatározó irányelveivé váltak. Ennek jegyében 2024 tavaszán indítottuk el az „Úton a felelős és fenntartható vállalkozás felé” című programsorozatot, amely a tudásmélyítés és kompetenciafejlesztés mellett a gondolkodás formálását is célul tűzte ki. 

A programsorozat célja, hogy reflektorfénybe állítsa a sürgető környezeti és társadalmi kihívásokat, és érzékenyítse a hallgatókat a fenntarthatóság komplex kérdéseire. Kiemelt figyelmet fordít a felelős vállalati működés kialakítását segítő jó gyakorlatok, módszertanok és eszközök bemutatására, valamint olyan kulcskompetenciák fejlesztésére, amelyek hosszú távon megalapozzák a fenntartható gondolkodás és cselekvés iránti elköteleződést. 

A témák beágyazódnak az oktatásba is – a program szorosan kapcsolódik a fenntarthatóságot érintő tantárgyakhoz, ugyanakkor lehetőséget biztosít arra is, hogy a résztvevők más nézőpontokkal, valós piaci megoldásokkal és személyes történetekkel is találkozzanak. 

A programsorozat eddigi eseményein olyan témák kaptak hangsúlyt, mint a fenntarthatósági kompetenciák pszichológiai háttere, a felelős gondolkodás szerepe a befektetésekben, a klímaadaptáció sürgető kérdései, a civil szervezetek hazai lehetőségei, valamint a nonprofit és forprofit együttműködések jó gyakorlatai. A jövőben olyan témák feldolgozását tervezzük, mint a fenntarthatósági stratégiák kialakítása, az érintetti csoportok bevonásának módszerei, illetve a mesterséges intelligencia szerepe a fenntartható működés támogatásában. 

Meghívott előadóink voltak: 

  • Enyedi Anna Regina, Miniszterelnökség, Civil Kapcsolatok és Társadalmi Konzultáció Főosztály, osztályvezető 
  • Horváth Rita, Zala Vármegyei Civil Közösségi Szolgáltató Központ, irodavezető 
  • Dr. Lubinszki Mária, Miskolci Egyetem, docens, szakpszichológus 
  • Nagy Andrea, Race to Zero, projektvezető 
  • Varga Márk, Amundi Alapkezelő Zrt., lakossági értékesítési vezető 
  • Molnár-Péter Tímea, a DOWN Mosolyambulancia Egyesület, elnök 

 

A rendezvénysorozatunk középpontjában az a szándék áll, hogy a fenntarthatóság ne csupán elvont fogalom legyen, hanem belső értékké váljon, és később is irányt mutasson a résztvevők szakmai döntéseiben és társadalmi felelősségvállalásában. 

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.13.6
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Sajtószoba
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette