BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Felvételi
      • Képzéseink
      • Alapképzés
      • Mesterképzés
      • Felsőoktatási szakképzés
      • Doktori Iskola
      • Szakirányú továbbképzés
      • Felnőttképzés
      • Miért a BGE?
      • Miért a BGE?
      • Felvételi információk
      • Felvételi pontszámítás
  • Egyetemünk
      • A BGE-ről
      • A BGE-ről
      • Budapesti Gazdaságtudományi Egyetemért Alapítvány
      • A BGE vezetői
      • Karok
      • Képzéseink
      • Szervezet
      • Közösség és lehetőségek
      • BGE Alumni
      • Fenntarthatóság
      • Üzleti partnerség
      • Csatlakozz csapatunkhoz!
      • Elérhetőségek
      • Nemzetközi kapcsolatok
      • Hallgatóknak szóló nemzetközi lehetőségek
      • Akkreditációk
      • Partnerségek
      • Tudomány
      • Tudományos élet a BGE-n
      • BGE kiadványok
      • Tehetséggondozás
      • Könyvtár
      • Repozitórium
  • Hallgatóknak
  • Munkatársaknak
Felvettek, hogyan tovább?>
Elsőveseknek>
Online beiratkozás
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Online beiratkozás
Online beiratkozás

Információk az alapképzésre és mesterképzésre felvett hallgatóinknak


Kedves felvételt nyert hallgatónk!

Elkezdődött a 2025/2026-os tanévre felvett hallgatók online beiratkozása egyetemünkön. A folyamat kényelmes, és az alábbi lépések követésével egyszerűen elvégezhető.

A folyamat összesen kb. 10-20 percet vesz igénybe.

Beiratkozni 2025. augusztus 8. és szeptember 05. között lehet, de miért hagynád az utolsó pillanatra, amikor már most megteheted?

A beiratkozás folyamatának megkezdése előtt, kérjük, a korábban kiküldött tájékoztató levelünkben leírtak szerint gondoskodj a DÁP aláírásodról!

FONTOS! Ha a jelentkezés óta bármilyen adatodban változás történt, akkor a beiratkozási kérvény indítása előtt módosíttasd azokat a Hallgatói Ügyfélszolgálaton!


A beiratkozási folyamat főbb lépései a következők:

  • Készítsd elő a Neptun kódod, amit megküldtünk neked a felvételi határozatban!
  • Lépj be a Neptunba és töltsd ki a Gólya-kérdőívet!
  • Kérjük, hogy augusztus 8. és 15. között tölts ki két rövid CoSpace kérdőívet idegen nyelvi és idegen nyelvű kurzusainkkal kapcsolatban. A kérdőívet a nappali tagozatos magyar alapképzéses hallgatóknak kell kitölteni.
  • A beiratkozás első lépése, hogy a Neptun rendszerbe töltsd ki a beiratkozási kérelmet! Ha még nem állítottad be a kétlépcsős azonosítást, itt kell megtenned: kétlépcsős azonosítás
  • Töltsd le a beiratkozási lapot és önköltséges képzés esetén a hallgatói képzési szerződést! Mindkettőt írd alá elektronikusan a DÁP segítségével!
  • Mindkét elektronikusan aláírt dokumentumot töltsd vissza Neptunba!
  • Ha önköltséges képzésen tanulsz majd, akkor az önköltségi díj első részletét fizesd be vagy állítsd be a Diákhitel 2 szerződésszámodat! 


Kérjük, legyél türelemmel: a Neptun rendszer néha lassan működik. Ha ezt tapasztalod, csak várj picit, nem kell újra megnyomnod a gombokat.  

  • Az önköltségi díj befizetésével kapcsolatban ITT találsz információt.
  • A Diákhitel igényléssel kapcsolatban ITT találsz leírást.

Nézzük tehát a lépéseket!

1. Készítsd elő a Neptun kódodat, amit megküldtünk neked!
2. Lépj be a Neptun felületre!

A felületet eléred a honlapon a Hasznos linkek alatt a Neptunra kattintva. 


3. Válaszd ki a Belépés hallgatóként opciót!

 

4. Írd be a Neptun kódodat és jelszavad!

Jelszavadat ITT tudod igényelni, ha még nem tetted meg.  

  • FONTOS! A felvételei eljárás során megadott e-mail címedet kell megadnod! Ha közben Neptun jelszót változtattál, várj egy-két percet, hogy a rendszer lekövesse a változtatást. 



5. Ellenőrizd a képzésed nevét!
  • A jobb felső sarokban olvasható a képzésed neve. 
  • FONTOS! Amennyiben korábban már a BGE hallgatója voltál, vagy esetleg több képzésre is jársz, arra iratkozz be, amelyre most nyertél felvételt! 


6. Az Ügyintézés menüben válaszd ki a Féléves regisztráció menüpontot, majd kattints a Bejelentkezés gombra!

 

7. Nyilatkozz arról, hogy Aktív vagy Passzív státusszal szeretnéd megkezdeni a félévet


8. Ezt követően megnyílik a felületen a beiratkozási kérelem, melynek kitöltését követően Kérvény beküldése gombbal lehet beadni a regisztrációra vonatkozó kérelmet.

A kérvényt az erre jogosult ügyintéző fogja elbírálni, ezzel zárul a regisztrációs folyamat. Mindaddig, amíg ez megtörténik, a regisztrációs folyamat státusza Folyamatban marad.


9. Ellenőrizd az adataid!
  • Itt lehetőséged van változtatni, vagy feltölteni az állampolgárságra vonatkozó adataidat.  
  • Kettős állampolgárságú hallgatók esetében, kérjük, mindkettőt rögzíteni az érvényességi időnek megfelelően. 

Ha bármiben hibát találsz, írj az alábbi e-mail címre: beiratkozas@uni-bge.hu

10. Add meg a személyi igazolvány adataidat!

Kötelezően kell megadni az alábbi adatokat (a rendszer piros színnel jelöli, ha valami hiányzik):

  • Típus (magyar állampolgárság esetén a személyi igazolvány, nem magyar állampolgárság esetén a tartózkodási engedély adatai) 
  • Azonosító szám 
  • Kiállítás dátuma  
  • Érvényesség kezdete  
  • Érvényesség vége 


11. Kérjük, adj meg még néhány személyes adatot!
  • Adóazonosító jel 
  • TAJ  
  • Bankszámlaszám (bármely magyar banknál),
  • FONTOS! - Ezek helyességét szigorúan ellenőrzi a felület és csak helyesen beírt adatok esetén menthető el a beiratkozási lap.
  • Figyelj rá, hogy az adatok az okmányokkal megegyezően kerüljenek megadásra, különben elakad a beiratkozási folyamat.


12. Add meg az elérhetőségeidet is!

• Kérjük, azt a mobil telefonszámodat add meg, melyen elérhető vagy!

• Az elmúlt napokban kaptál egy unibge.hu e-mail címet. Javasoljuk ennek használatát, mert ezzel könnyebben azonosítod magad. Ezen keresztül használhatod a OneDrive tárhelyet, az O365 programcsomagot és az MS Teams-t is. Nem csak az egyetemi ügyintézéshez és informálódáshoz hasznos, hanem rengeteg online szolgáltatást vehetsz vele igénybe.
Ráadásul, bármerre jársz a világban, az egyetemek környékén éppúgy lesz vele ingyen wifi, mintha egy BGE-s kampuszon lennél. 


13. Add meg a végzettségedet igazoló dokumentumokat!

Szükség esetén töltsd ki az adatokat!

Kérdés esetén fordulj e-mailben kollégáinkhoz: beiratkozas@uni-bge.hu

14. Nyilatkozz a BGE szabályzatainak elfogadásáról!
  • Ezután a következő gombra kattintva léphetsz tovább!
  • FONTOS! A rendszer ellenőrzi a kötelezően kitöltendő mezőket és felugró ablakban figyelmeztet, ha esetleg kimaradt valami.


15. Ellenőrizd Te is, hogy minden adatot helyesen adtál-e meg, majd add le a kérvényt!
  • A következő felületen lehetőséged van ellenőrizni a beiratkozási lapot és leadni a kérvényt. A rendszer jelezni fogja az esetleges hibákat és ezeket pirossal jelöli. 
  • Ellenőrizd még egyszer! Ha minden adat helyes, akkor kattints a kérvény leadása gombra!
  • A dokumentumot lementheted a folyamat végén azonnal, de akár később is lehetőséged van letölteni. 
  • A leadott kérvény megtekinthető a Kérvény részletei linken, valamint a Kérvények menüponton a Leadott link alatt.


16. Mentsd le a Beiratkozási lapot

A Beiratkozási lapot a beiratkozási kérvény leadása után azonnal lementheted, de később is lehetőség lesz rá az Ügyintézés / Kérvények/Leadott Kérvények/Beiratkozási kérelem 2025/26/1 menüpontban a Nyomtatvány letöltése opció kiválasztásával.

FONTOS!  Figyelj arra, hogy a „Beiratkozási lapot” töltsd le és írd alá, NE a „Beiratkozási kérvényt”!

A letöltött fájl elnevezését módosítsd NÉV_NEPTUN KÓD_BEIRATKOZÁSI LAP elnevezésre! 

  • A kérvény elérhető az Ügyintézés/Féléves regisztráció menüben a Kérvény részletei gomra kattintva.



17. Amennyiben önköltséges finanszírozási formára nyertél felvételt, mentsd le a Hallgatói képzési szerződést is!

Hallgatói képzési szerződés letöltése: A Neptunban az Ügyintézés / Általános nyomtatványok menüponton az Önköltséges képzési szerződés_HU felvételt nyert hallgatóknak csempe Letöltés gombra kattintva.

A letöltött fájl nevét módosítsd NÉV_NEPTUN KÓD_KÉPZÉSI SZERZŐDÉS elnevezésre! 

18. A Beiratkozási lapot és a Hallgatói képzési szerződést írd alá elektronikusan! Ehhez használd a DÁP alkalmazást.

A DÁP használatról itt találsz információt:

  • Megérkezett az új digitális aláírás
  • Kormányzati Hitelesítés Szolgáltató

A DÁP nem tárolja az elektronikusan aláírt nyomtatványokat, így aláírás után mentsd le!

19. Töltsd vissza a dokumentumokat a Neptun felületén!

Ehhez válaszd a Felhasználói menü/Dokumentumtár menüpontot! 

A Felhasználói menü/Dokumentumtár felületén az új dokumentum feltöltése során az Általános állomány link választása esetén további általános felhasználási célból lehet feltölteni dokumentumot.[

  • Ha önköltséges hallgató vagy, ne felejtsd el befizetni az önköltségi díj első részletét! Amennyiben Diákhitel 2-ből rendezed az önköltségi díjadat, akkor a befizetési határidőt megelőzően fel kell rögzítened a Diákhitel szerződésszámodat a Neptun rendszerben (Első lépésként a Diákhitel2 szerződésszámot rögzíteni szükséges a Pénzügyek/Adatok és beállítások/Diákhitel2 szerződésszám menüponton).
  • A szerződésszám sikeres rögzítése után a Pénzügyek/Befizetendő menüponton kell rögzíteni a kiíráshoz vagy kiírásokhoz a Diákhitel2 szerződésszámot:
  • A Befizetendő menüpont listás felületről kijelölve az adott tételt vagy tételeket a képernyő alján látható műveletsávban a Diákhitellel jelölés link megnyomásával rögzíthetjük a szerződésszámot. Kizárólag ebből az irányból van lehetőség arra, hogy egyszerre több tételnél megjelölésre kerüljön a szerződésszám. Amennyiben a hallgató véletlenül olyan tételt választ ki, amelyre nem lehet Diákhitel2-t igénybe venni, arra tájékoztató üzenettel figyelmeztet a program és a Folytatás gomb sem jelenik meg.


Ezzel a lépéssel sikeresen lezártad a beiratkozás folyamatát, az egyetemi hallgatói jogviszonyod megkezdődött.

Gratulálunk, és alig várjuk, hogy találkozzunk veled a BGE-n!

Sikeres egyetemi éveket kívánunk!

GYIK

Hogyan érem el a Hallgatói ügyfélszolgálatot?

A beiratkozással kapcsolatos kérdések megválaszolására egy dedikált e-mail címet hoztunk létre. Kérjük, hogy ide írj, ha van kérdésed: beiratkozas@uni-bge.hu

Telefonos elérhetőségünk normál tarifával hívható: 06 1 888 0111 

Fel kell töltenem az oklevelet, bizonyítványt vagy egyéb dokumentumokat? Ha igen, melyeket?

Csak akkor kell dokumentumot felcsatolnod, ha a felvételi eljárásban is fel kellett.

NEM kell feltölteni az alábbi dokumentumokat, mert ezek az eredmények automatikusan érkeznek közhiteles nyilvántartásból:

  • a 2006. január 1. után kibocsátott magyar rendszerű érettségi bizonyítványt és érettségi tanúsítványt,
  • a 2006. február 1. után szerzett magyar felsőfokú végzettséget igazoló vagy felsőoktatási szakképzésben szerzett oklevelet (kivéve a 2006. február 1. után szerzett tanító oklevelet, ha idegennyelvi műveltségi területen végzett, illetve azokat az okleveleket, ahol a képzést és a záróvizsgát idegen nyelven teljesítette),
  • a Magyarországon megszerzett államilag elismert nyelvvizsga-bizonyítványokat.



Mi a teendő, ha megváltozott a nevem vagy a lakcímem?

Ezek az adatok a felületen nem módosíthatók. Kérjük, fordulj a Hallgatói Ügyfélszolgálathoz az alábbi e-mail címen mielőtt elindítod a beiratkozási kérvényt:

beiratkozas@uni-bge.hu

Mi a teendő, ha megváltozott az email címem?

Az e-mail címet nem törölheted, de rögzíthetsz újat a + jelre kattintva.

Önköltséges hallgató vagyok, mi a teendőm?

Kérjük, fizesd be az önköltség első részletét, illetve indítsd el a Diákhitellel kapcsolatos ügyintézést!

Az első részletet 2025.08.22-ig fizesd be vagy állítsd be a Diákhitel 2 szerződésszámodat! Az önköltségi díj és az egyéb tételek befizetése a Neptun rendszeren keresztül történik. 

A befizetések módjáról, számlaigénylésről és a Simple Pay befizetési lehetőségről további információkat a Neptun nyitóoldalán a Letölthető dokumentumok menüpontban találsz.  

Hol érem el az egyetem által aláírt képzési szerződésem?

A jelentkező által aláírt hallgatói képzési szerződést az Egyetem részéről a kar Dékánja elektronikus aláírással látja el.

Ezt a Neptunban az Információ menü Dokumentumok almenüben találod meg a sikeres beiratkozást követő 30 napon belül.

A Dokumentumtár/Számomra feltöltött dokumentumok felületen azok az érvényes dokumentumok kerülnek listázásra, melyek a hallgató számára kerültek feltöltésre.

Amennyiben a dokumentum elfogadott, akkor a listában zöld színnel van jelölve:


Miért jó, ha kitöltöm a nyelvi kérdőíveket?

Kérjük, hogy tölts ki két rövid kérdőívet idegen nyelvi és idegen nyelvű kurzusainkkal kapcsolatban.

A válaszaid segítenek a kurzusok hatékony szervezésében, és abban is, hogy elegendő férőhelyet biztosíthassunk minden jelentkezőnek. A kitöltéssel még a tárgyfelvétel előtt tisztább képet kapsz nyelvi képzéseinkről, valamint arról, hogy milyen szakmai tárgyakat tudsz angol nyelven teljesíteni megfelelő nyelvtudás birtokában.

1. kérdőív: Idegennyelvi kurzusok – Nyelvi háttér és igényfelmérés
2. kérdőív: Angol nyelvű szakmai tárgyak lehetőségei

A kérdőíveket augusztus 8. és 15. között éred el CoSpacben.