BGE központi honlap
Hallgatóknak
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Felvételi
  • Egyetemünk
      • A BGE-ről
      • A BGE-ről
      • Budapesti Gazdaságtudományi Egyetemért Alapítvány
      • A BGE vezetői
      • Karok
      • Szervezet
      • Képzéseink
      • Alapképzés
      • Mesterképzés
      • Felsőoktatási szakképzés
      • Doktori Iskola
      • Szakirányú továbbképzés
      • Felnőttképzés
      • Nemzetközi kapcsolatok
      • Hallgatóknak szóló nemzetközi lehetőségek
      • Akkreditációk
      • Nemzetközi akadémiai partnerségek
      • Nemzetközi Projektek
      • Tudomány
      • Tudományos élet a BGE-n
      • BGE kiadványok
      • Tehetséggondozás
      • Könyvtár
      • Repozitórium
      • Közösség és lehetőségek
      • Fenntarthatóság
      • Üzleti partnerség
      • BGE Alumni
      • Csatlakozz csapatunkhoz!
      • Elérhetőségek
  • Hallgatóknak
  • Munkatársaknak
Egyetemünk>
Nemzetközi kapcsolatok>
Nemzetközi Projektek
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Partnerségek és együttműködések
Partnerségek és együttműködések

Egyetemünk az alábbi nemzetközi szakmai projektekben vett és vesz részt 2014-től

DRU – Az egyetemek demokratikus szerepe: Demokratikus értékek gyakorlása a tudományban, az oktatásban, a civil szerepvállalásban (Horizon MSCA)

DRU - Democratic Role of Universities: Practicing Democratic Values in Science, Education, Civic Engagement and Governance 

A DRU projekt célja egy holisztikus megközelítés kidolgozása az egyetemek demokratikus szerepére vonatkozóan. A projekt ezt a szerepet öt alkotóelemre bontja, innovatív módszereket keres az egyes területeken lévő fejlesztések megvalósítására, és mérhető és ellenőrizhető módszereket hoz létre annak értékelésére, hogy ezek valóban javítják-e a demokráciát, és ha igen, hogyan. Ezután a cél az öt terület eredményeinek újbóli összeállítása az egyetemek demokratikus szerepének új elméleti megközelítésévé, valamint a gyakorlati következmények azonosítása az akadémikusok, a hallgatók, az érintettek, az egyetemi vezetők és a politikai döntéshozók számára.

Horizon Europe MSCA támogatás

Megvalósítási időszak: 2026-2030


V4 - A szőlőtől a történetekig: a történetmesélés a visegrádi régió fenntartható borainak középpontjában (Visegrádi Alap)

From Grapes to Stories: Storytelling at the Heart of Sustainable Wines in the Visegrad Region

A projekt célja a történetmesélési technikák jelenlegi gyakorlatának értékelése a visegrádi régió (Csehország, Szlovákia, Magyarország) bortermelői körében, különös tekintettel a fenntarthatósági kérdésekre. Továbbá célja feltárni a borfogyasztók véleményét és hozzáállását a fenntartható bortermelési gyakorlatokat bemutató történetmesélési technikákkal kapcsolatban.

Visegrádi Alap támogatás

Megvalósítási időszak: 2025-2027


Pannon Skills - A pályakezdő munkanélküliség kezelése holisztikus pályaorientáció és adaptív tanulószerződéses gyakorlati képzési mechanizmus révén (Erasmus+ és NKFI Alap)

Pannon Skills - Tackling youth unemployment through a holistic career orientation and adaptive apprenticeship mechanism 

A projekt célja a HoReCa (Hotels, Restaurants, Cafés) szakképzés számára hasznos, a munkaerőpiaci elvárásokra felkészítő, angol nyelvű, innovatív pályaorientációs tréning anyagának a létrehozása, tesztelése és disszeminációja.

A projekt keretében létrejön egy pályaorientációs erőforráscsomag, amelyben a BGE széles körű tapasztalata a karrierorientált oktatási programok kidolgozásában biztosítja a keretrendszer akadémiai és szakmai elvárásokhoz való illeszkedését, a pályaorientáció hatékony és gyakorlatias megközelítését.

Erasmus+ Együttműködési Partnerség és NKFI Alap (KÖA) támogatás

Megvalósítási időszak: 2025-2027


DEDYCATING - Dinamikusan változó tantervek fejlesztése az ESG-oktatásban, generatív Mesterséges Intelligencia támogatásával (Erasmus+ és NKFI Alap)

DEDYCATING - Development of dynamically changing curricula in ESG education supported by generative Artificial Intelligence

Az ESG területen bekövetkezett változások átvezetése az oktatási anyagokba komoly kihívást jelentenek az oktatók számára. Külön figyelmet kíván a szabályozások, az érintett iparágak és a legjobb vállalati gyakorlatok változásainak aktívan követése. A generatív mesterséges intelligencia egy olyan hatékony eszköz, amely képes támogatni a személyre szabott, fókuszált ESG tananyagok kidolgozását. A DEDYCATING projekt célja olyan módszertanok kidolgozása, amelyek lehetővé teszik a mesterséges intelligencia használatát a tananyagok dinamikus fejlesztésében, és ágazatspecifikus tananyagok létrehozásában.

Erasmus+ Együttműködési Partnerség és NKFI Alap (KÖA) támogatás

Megvalósítási időszak: 2025-2027


V4 - A 21. századi puha készségek fejlesztése a karrier-tanácsadásban: V4-es tapasztalatok átadása (Visegrádi Alap)

V4 Improving soft skills for the 21st century in career counseling: Transfer of V4 experience

A projekt főpályázója a cseh University of South Bohemia, projektpartnerként a BGE mellett a nyitrai Slovak University of Agriculture és az Armenian National Agrarian University vesz részt a projektben.

A projekt célja, hogy a három V4-országbeli egyetem puha készségeket fejlesztő oktatási modulokat hozzon létre az örmény egyetem karrierközpontja számára az alábbi témákban:

a) „önprezentáció” - az állásinterjúkon való sikeresség növelése érdekében

b) „önmenedzsment” - a távmunka képességének elsajátítása

c) „jólét” - a mentális jólét javítása érdekében

Ezen túlmenően a projekt során a projektpartnerek elkészítik a karrier-tanácsadás értékelési keretrendszerét, hogy megteremtsék az alapot a karrier-tanácsadás szintjének összehasonlításához és a javulás feltételeinek megteremtéséhez. Emellett kutatást végeznek, majd megírják a „Puha készségek a karrier-tanácsadásban” című monográfiát a nemzetközi inspiráció és a közös fejlesztés érdekében.

Visegrádi Alap támogatás

Megvalósítási időszak: 2024-2025


V4 Digital Marketing: Elmélet és gyakorlat a visegrádi régióban (Visegrádi Alap)

Digital Marketing: Theory & Practice in Visegrad region

A projekt célja, hogy feltérképezze és fejlessze a digitális marketinggel kapcsolatos készségeket (hard skills) egy nemzetközi tankönyv létrehozásával, amely a digitális marketinggel kapcsolatos teljes körű elméleti és gyakorlati információkat tartalmazza, kiegészítve a visegrádi régió esettanulmányaival, valamint egy online kurzussal, amely az online marketing kiválasztott gyakorlati kérdéseit tárgyalja, a hangsúlyt a Google Analytics használatával kapcsolatos készségekre helyezve.

Visegrádi Alap támogatás

Megvalósítási időszak: 2024-2026


FinArch - A KKV-k mint digitális pénzügyi architektúrák fejlesztése: A digitális átalakulás elősegítése szimulációs játékok segítségével (Erasmus+ és NKFI Alap)

FinArch - Developing SMEs As Digital Finance Architectures: Promoting Digital Transformation Using Gamification

A FinArch projekt a digitális ökoszisztémákkal és a kkv-k mesterséges intelligencia-alkalmazásaival kapcsolatos kérdéseire kíván összpontosítani szimulációs játékok és valós üzleti esettanulmányok segítségével. A projekt megvalósításával a digitális pénzügyi szolgáltatások, például a crowd funding és a crowd lending vagy az intelligens szerződések példáján keresztül szeretnénk innovatív tananyagot létrehozni szakmailag megalapozott szimulációs játékok formájában, hogy a kkv-k vezetői és munkavállalói könnyen megismerhessék ezeket a pénzügyi szolgáltatásokat.

Erasmus+ Együttműködési Partnerség és NKFI Alap (ED) támogatás

Megvalósítási időszak: 2023-2026


V4 Tourism Data - Útmutató adatgyűjtéshez és fenntarthatósági monitoring a kulturális turisztikai desztinációkkal kapcsolatban (Visegrádi Alap)

Data collection guidelines for tourism and sustainability monitoring in cultural destinations

A pályázat fő célja a kulturális turisztikai desztinációk mérési lehetőségeinek a vizsgálata. A kulturális turizmus Magyarország – és a projektben részt vevő országok – egyik meghatározó turisztikai terméke, mégsem rendelkezünk a vizsgálatához szükséges kellően széles adatkörrel. A projekt tehát igen jól hasznosítható eredményekkel szolgálhat a térségek vonatkozásában, különösen, hogy fenntarthatósági szempontokat is kiemelten kezel.

A projekt keretében a turisztikai attrakciókat üzemeltető stakeholderekkel, az önkormányzatokkal és további gazdasági és civil szereplőkkel kialakított együttműködés keretében végezzük a vizsgálatokat, és a cél az, hogy az érintettek a térségi fejlesztések során közvetlenül hasznosítani tudják az eredményeket. Mivel a projekt turisztikai és fenntarthatósági adatok gyűjtésére és nyomon követésére irányul, az ismeretek közvetlenül felhasználhatók lesznek a turizmus alapszakos hallgatók oktatásában.

Visegrádi Alap támogatás

Megvalósítási időszak: 2023-2025


ETDTFA - Oktatás és képzésfejlesztés az élelmiszer-allergiák kezelésére a HoReCa szektorban (Erasmus+)

Az egészséges életmód egyre fontosabbá válik, mivel a civilizációs betegségek egyre inkább terjednek a lakosság körében. Sok innovatív élelmiszer és összetevő megtalálható a piacon, de az élelmiszer-allergiában vagy intoleranciában érintett fogyasztók számára összetett problémát jelent, amikor próbálják elkerülni az allergén összetevőket és egy egészséges változattal szeretnék a „normál” élelmiszert helyettesíteni.

Education and training development for the treatment of food allergies in the HoReCa sector 

A HoReCa szektor szereplői különböző módon és színvonalon képesek kielégíteni az élelmiszer-allergiával kapcsolatos igényeket és a szektor alkalmazottai is különböző szintű tudással rendelkeznek a speciális táplálkozási igényekről. Miután megvizsgáltuk a partnerországok jogi szabályozásának eltéréseit és jó gyakorlatait, kidolgozunk egy rövid ciklusú képzést saját hallgatóink és külső szereplők, a HoReCa szektor képviselői számára. Célunk, hogy hallgatóinkat és a kurzus résztvevőit érzékenyítsük az élelmiszer-allergia problémájának, az életmód nehézségének megértésére, így munkájuk során magasabb szinten lesznek képesek kielégíteni a speciális igényeket. A korszerű ismeretekkel hallgatóink nagyobb eséllyel helyezkednek el a munkaerőpiacon, míg a már dolgozó szakemberek az élelmiszer-allergiával kapcsolatos igényeket magasabb szinten kiszolgálva hozzájárulnak a vállalat sikeréhez.

Erasmus+ Együttműködési Partnerség támogatás

Megvalósítási időszak: 2023-2025


V4 EdInnov - A KKV szektor fejlesztését célzó közös vállalkozás-oktatási innovációk a V4 országaiban (Visegrádi Alap)

SME Joint Ventures in V4 countries to strengthen SMEs through supporting innovation in education

A V4-es országok gazdasági, kereskedelmi befektetési kapcsolatai fejlesztésre szorulnak, mivel a V4 szövetség elsősorban a politikai aspektusokra koncentrál, így a közös gazdasági projektek nem kapnak elegendő hangsúlyt. A V4 gazdaságok jelentősen függnek külföldi befektetőktől, külföldi tulajdonú bankoktól és nemzetközi nagyvállalatok helyi leányvállalataitól, ugyanakkor a szektorszintű együttműködés mégis gyenge.

A projekt fő célja, hogy erősítse a V4 országok gazdasági együttműködési területeit az oktatásfejlesztés segítségével. A projektben érintett hallgatók képesek lesznek új KKV-t indítani a V4 országaiban. A részt vevő egyetemek közötti együttműködés segít a különböző kultúrák, a technikai és regionális politikai szempontok megértésében. Hálózatfejlesztési céljaink a 4 partnerország KKV-szektorának fejlesztését erősíti.

Visegrádi Alap támogatás

Megvalósítási időszak: 2022-2024


V4 SmartHealth - Egészségügyi innovációs platform létrehozása a V4-országokban és Izraelben (Visegrádi Alap)

The Establishment of a Platform for Healthcare Innovations in V4 countries and Israel
A minőségi egészségügyi ellátásra irányuló nyomás (erőforrás-korlátos feltételrendszerben), a népesség elöregedése, a betegek magasabb elvárásai és a képzett személyzet hiánya megújulást tesz szükségessé az egészségügyben. Az egészségügyi innováció sürgetővé vált a COVID-19 világjárvány idején. A projekt célja az egészségügy jelenlegi helyzetének és problémáinak azonosítására szolgáló platform létrehozása, válogatott modern technológiák felhasználásával, beleértve a V4 országok egészségügyi ágazatában létesítendő start-up vállalkozásokat. A projekt megvalósításához elengedhetetlen az izraeli példa mint best practice alkalmazása. Javaslatokat kívánunk tenni jövőbeli közös projektekre.

Visegrádi Alap támogatás

Megvalósítási időszak: 2022


COMMITTED - Az akadémiai tevékenységek külkereskedelmi előírásoknak való megfelelése (Erasmus+)

COMpliance of acadeMIc acTiviTies with forEign trade

A pályázat a BGE stratégiai pillérjei egyrészt az üzleti vállalkozásokkal való partnerséghez, másrészt a gazdasági fejlődésért az alkalmazott tudományok célkitűzéshez illeszkedik, amikor olyan új témakört emel be a nemzetközi felsőoktatási együttműködésbe, mint az etikai vonatkozásokkal is rendelkező ún. „deemed export”. A nemzetközi áru és szolgáltatásáramlások szabadsága nem korlátlan; csak az ún. exportellenőrzést biztosító nemzetközi egyezményekben rögzített szabályok szigorú betartása mellett létezik. Az uniós rendeletek hatálya kiterjed az akadémiai tevékenységekre is, így különösen a kutatás-fejlesztésből származó információkra és publikációkra, az oktatási anyagokra, az egyetem-ipar kapcsolatára és a nemzetközi egyetemi együttműködésekre. Az akadémia viszonya az exportellenőrzéssel komplex, és sajátosan meghatározott. Ez abban ragadható meg, hogy miközben a felsőoktatás elsődleges célja a tudás generálása és nyilvános megosztása, addig ez az alapelv konfliktusba kerülhet az érvényes uniós (magyar és nemzetközi) szabályozással.

Erasmus+ Együttműködési Partnerség támogatás

Megvalósítási időszak: 2022-2024


BESPOKE - Üzleti prezentációs készségek a foglalkoztathatóság érdekében (Erasmus+)

BusinESs PresentatiOn sKills for Employability - Fostering Digital Business Presentation Skills To Enhance Employability In The European Labour Market

A pályázat a BGE stratégiai pillérjei közül az oktatási és a vállalati együttműködési pillérekhez kapcsolódva az üzleti készségek fejlesztését célozza digitális környezetben, nemzetközi felsőoktatási együttműködés és a munkáltatói szektor aktív bevonása révén. A Külkereskedelmi Kar (KKK) több éve sikeresen működtet ún. ’double degree’ (kettős diploma) programokat, amely során az angol nyelvű Nemzetközi gazdálkodás alapképzési szak hallgatóinak lehetősége nyílik az Erasmus hallgatói mobilitási támogatás olyan kihasználására, hogy egy teljes tanévet egy partnerintézménynél töltve a BGE diplomája mellé a partnerintézmény diplomáját is megszerezhetik. A pályázat a meglévő, valamint a folyamatban lévő kettős diploma partnerségekre épít, továbbá a pályázati tevékenységek eredményeit a kettős diploma programon belül közvetlenül, valamint közvetve (disszeminációs tevékenységek révén) egyéb képzéseken lehet majd felhasználni.

Erasmus+ Együttműködési Partnerség támogatás

Megvalósítási időszak: 2021-2023

LEAD - Tanulás és fejlesztés mikro- és kisvállalkozásokban (Erasmus+)

LEaring And Development in micro- and small enterprises

A projekt alapgondolata arra a felismerésre épül, hogy a képzés és fejlesztés (mind a vezetők, mind a munkavállalók esetében) a vállalkozások sikeres alkalmazkodásának egyik kulcstényezője. A nagyobb méretű vállalkozások esetében relatíve nagyobb erőforrás áll rendelkezésre a dolgozók (és vezetők) kompetenciáinak fejlesztésére, a kis-(10-49 fő), és még inkább a mikro-vállalkozások (0-9 fő) esetében ez azonban korántsem magától értetődő. A projektben résztvevő partnerek korábbi oktatási és kutatási tapasztalataira alapozva döntöttünk úgy, hogy a LEAD projekt keretében ennek a célcsoportnak igyekszünk olyan tartalmakat fejleszteni, amelyek egyrészt a valós képzési és fejlesztési igényeikhez és gyakorlataikhoz illeszkednek, másrészt viszont hozzájárulnak ezen gyakorlatok fejlesztéséhez.

Erasmus+ Együttműködési Partnerség támogatás

Megvalósítási időszak: 2021-2024

BRANDY - Tapasztalati oktatás. Interaktív/intenzív kurzus az európai márkamenedzsmentről (Erasmus+)

Experiential education. Interactive/Intensive course of European brand management

A fő célkitűzés, hogy létrehozzon és a felsőoktatási kurzus kínálatba beépítsen egy innovatív, élményalapú tananyag modult az európai márkamenedzsment témakörében. A modul fő célcsoportja a marketing tanulmányokat folytató hallgatók és a márkák, a márkamenedzsment jobb és mélyebb megértésén keresztül szeretné segíteni a fiatal, egyetemről kikerülő szakemberek munkaerő piaci érvényesülését. A projekt egyik fő értéke és fontos tulajdonsága az interdiszciplinaritás, mely a csoportszellemen és a magas szintű szakmai hozzáértésen túl biztosítja a sokoldalú megközelítést és ezen keresztül a komplex közös európai gondolkodást. A projekt kézzelfogható eredménye az élményalapú, interaktív nemzetközi márkamenedzsment oktatási modul lesz.

Erasmus+ Együttműködési Partnerség támogatás

Megvalósítási időszak: 2020-2023

CORALL - Coaching-orientált online források az önálló tanulásához (Erasmus+)

Coaching-oriented Online Resources for the Autonomous Learning of LSP

Az autonóm nyelvtanulás fejlesztése olyan, a pedagógiai kultúraváltást elősegítő megközelítés, amely megfelelő támogatói eszköztárral, a nyelvtanulói felelősségvállalás és tudatosság fejlesztésével a nyelvi kurzusokon folyó munka eredményességének növeléséhez járul hozzá. 

A projekt célja egy transznacionális kezdeményezés elindítása, hogy pótolja a (szak)nyelvoktatásban meglévő hiányosságokat azáltal, hogy támogatja a hallgatókat az önállóbb tanulóvá válásban, és támogatja az LSP tanárait a tanulók önállóbbá válásának segítésében.

Erasmus+ Stratégiai Partnerség támogatás

Megvalósítási időszak: 2019-2022


EFFORT - A felelősségvállalás tanításának hatékonysága (Erasmus+)

Effectiveness Of Responsibility Teaching

Az EFFORT projekt célja olyan eszközök és iránymutatások kidolgozása, amelyek támogatják a felsőoktatási intézményeket a fenntarthatósággal, illetve vállalati társadalmi felelősségvállalással (CSR) kapcsolatos oktatásuk hatékonyságának növelésében. 

Erasmus+ Stratégiai Partnerség támogatás

Megvalósítási időszak: 2019-2022


INCOLLAB - Interdiszciplináris együttműködési megközelítések a felsőoktatásban (Erasmus+)

Interdisciplinary collaborative approaches to learning and teaching in Higher Education

Az interdiszciplináris együttműködést gyakorlat alkalmazásával megvalósuló INCOLLAB projekt célja tartalmilag és módszertanilag innovatív oktatási modulok kidolgozása nemzetközi kooperációban, amelyek adott témában alkalmasak lehetnek mind a szakmai ismeretek átadására, mind pedig a szaknyelvi és egyéb készségek fejlesztésére.

Erasmus+ Stratégiai Partnerség támogatás

Megvalósítási időszak: 2019-2021


INTEREST - Integrált jelentéstétel a kkv-k átláthatóságáért (Erasmus+)

INTEgrated REporting for SMEs Transparency

A vállalati jelentéstétel nem a KKV-k erőssége, de a mai igények gyors fejlődést követelnek ezen a területen is. A KKV-k teljes értékteremtési folyamatának bemutatása, jóval a pénzügyi beszámolón túl, elengedhetetlen a befektetők, a pénzügyi szolgáltatók és más érdekelt felek bizalmának növeléséhez.

A projekt célja, hogy segítse a kkv-kat az integrált beszámolás megismerésében, és felkészítse őket saját integrált jelentéseik elkészítésére egy egyszerűsített IR keretrendszer, egy IR útmutató és képzési anyagok által.

Erasmus+ Stratégiai Partnerség támogatás

Megvalósítási időszak: 2019-2022


EU CAB - Az európai identitások összehasonlító elemzése az üzleti életben és a mindennapi viselkedésben (Erasmus+)

Comparative Analyses of European Identities in Business and Every-Day Behaviour

Célja az európai identitások összehasonlító elemzése az üzleti és a mindennapi viselkedésben.

A pályázat célja azt elősegíteni, hogy a diákok megértsék a nemzeti és vagy európai identitások hasonlóságát és különbségét, valamint, hogy ezek milyen viselkedésformákban jelennek meg az egyes országokban. A végzett kutatás során a diákok elsajátítják az objektív megfigyelés és szubjektív véleményalkotás közötti különbséget, valamint azt is megtanulják mi a különbség a neutrális adat és klisék között. A projekt során a hallgatók megismerkednek más nemzetek kultúrájával, jobban megértik milyen jelentőséggel bírnak a megfigyelt viselkedésformák a résztvevő országok európai identitásának alakulásában.

Erasmus+ Stratégiai Partnerség támogatás

Megvalósítási időszak: 2018-2021


ISSUE - Innovatív fenntarthatósági megoldások az oktatásban (Erasmus+)

Innovative Solutions for SUstainability in Education

Célja innovatív megoldások megismerése, kidolgozása a fenntarthatóságra az oktatásban. Az ISSUE projekt a fenntartható fejlődés alapelveire és céljaira épülő különféle oktatási eszközök kifejlesztésén, és ezeknek a felsőoktatási intézményekben történő adaptálásán dolgozik. A fenntarthatóság témakörének minden szervezet életében jelen kell lennie a tudás, az elkötelezettség, az együttműködés és az innováció által. Célunk, hogy a felsőoktatási intézmények lehetővé tegyék, hogy alkalmazottaik és hallgatóik ne csak megértsék a fenntarthatóság fogalmát, hanem képessé váljanak felelősen cselekedni és előmozdítsák a fenntarthatóság gyakorlatát. E cél elérése érdekében az ISSUE projekt modern pedagógiai megközelítéssel fejleszt innovatív eszközöket a fenntartható fejlődés különféle szempontjai alapján, amelyeket az egyetemek belső közössége számára egyedileg alakítanak ki.

Erasmus+ Stratégiai Partnerség támogatás

Megvalósítási időszak: 2018-2021


MENTORCERT - Üzleti mentorképzés és tanúsítás (Erasmus+)

Business MENTOR training and CERTification

Üzleti mentorképzés és tanúsítás. A pályázat céljai a KKV mentorok különböző szintjeinek meghatározása, az elérési feltételek megadása és kompetenciáinak szektorális továbbfejlesztése; a szükséges kutatás elvégzése után a speciális tartalom tananyaggá formálása – mind a vállalkozói tudás, mind a szociális készségek terén. Iparág-specifikus és a vállalkozási életgörbe különböző szakaszaira fókuszáló modulfejlesztés. A kurzusok tesztelése.

Erasmus+ Stratégiai Partnerség támogatás

Megvalósítási időszak: 2017-2020


DE DROP - A lemorzsolódás veszélyének kitett felnőttek motivációjának fejlesztése (Erasmus+)

Developing the motivation of adults at risk of drop-out

Kutatások mutatják, hogy hosszú távon a felnőttképzésben résztvevőknek hiányzik a hosszú távú motivációja. Rendkívül fontos ennek az okainak a feltárása és egy prevenciós program kidolgozása, mely keretében időben észre lehet venni a tüneteket és kezelni őket.

A projekt célja egy állandó, felnőttképzésre adaptált pedagógia módszer kifejlesztése, figyelembe véve az andragógia ajánlásait. Cél az eddig megszerzett tapasztalatok hasznosítása a képzés során, mely segíti beazonosítani a szükségleteik specificitását és a megkülönböztetett pedagógia alkalmazását a felnőttképzésben résztvevőknek.

Erasmus+ Stratégiai Partnerség támogatás

Megvalósítási időszak: 2018-2021


REMINDER - Az európai mobilitás szerepe és hatása a narratívákban, vitákban és az EU reformjaiban (Horizon 2020)

Role of European Mobility and its Impacts in Narratives, Debates and EU Reforms

A projekt célja azoknak a gazdasági, társadalmi, intézményes és politikai tényezőknek a feltárása, amelyek az Európai Unión belüli és kívüli szabad mozgást és az arról szóló nyilvános vitát formálják. Olyan szakpolitikai döntések meghozatalában igyekszik támogatni az európai döntéshozókat, amelyek építik a társadalmi bizalmat, biztosítják a szabad mozgás (munkaerő-áramlás) korrektségét és fenntarthatóságát, és csökkentik a kontinensen belüli egyenlőtlenségeket.

A projekt célja így különösen annak feltérképezése, hogy milyen természete és hatása van az EU-n belüli mobilitásnak, ezen belül pedig miként hat az egyes országok intézményi és politikai környezete az egyének, a háztartások, a munkaerőpiacok, a közszolgáltatások és a közfinanszírozás mobilitására.

Horizon 2020 támogatás

Megvalósítási időszak: 2017-2019

CONSUME AWARE - A fogyasztói tudatossággal kapcsolatos innovatív felsőoktatás minőségének javítása (Erasmus+)

Improving the quality of innovative higher education in the field of consumer awareness

A pályázat kiindulópontját a fogyasztói jogokkal kapcsolatos kutatás adta, amely bizonyította, hogy szükség van az Európai Unióban fogyasztóvédelemben jártas szakemberekre. Továbbá levonja a következtetést, hogy a felsőoktatás feladata ezen szakemberek európai szinten is megfelelő képzése. Ilyen szakemberek hatékony és magas színvonalú képzése kizárólag nemzetközi együttműködés keretében valósítható meg. Ezért a projekt célja hogy kiépítsen egy keretrendszert, amelyben interaktív platformon keresztül lesz lehetőség a tudatos fogyasztói magatartással kapcsolatos specifikus ismeretek, tudás átadására a résztvevők között.

Erasmus+ Stratégiai Partnerség támogatás

Megvalósítási időszak: 2016-2019


FAME - Családi vállalkozások fenntarthatósága és növekedése (Erasmus+)

Family Business Sustainability and Growth

Családi vállalkozások fenntarthatósága és növekedése. Célunk olyan mesterképzési specializáció (MsC második év) tananyagainak kifejlesztése, melyek újszerűek, innovatívak; olyan, nagyvállalatokra rendelkezésre álló elméletek családi vállalkozásokra történő átdolgozását is tartalmazzák, mely európai szinten egyedi, és a hazai környezetben is jól alkalmazható (például ha kisebb vállalkozások szeretnének összeolvadni, vagy multinacionális vállalatok beszállítóivá válni).

Erasmus+ Stratégiai Partnerség támogatás

Megvalósítási időszak: 2016-2018


TRUST ME - Képzési program a mentoráláshoz szükséges egyedi készségek és technikák fejlesztésére (Erasmus+)

TRaining for Unique Skills and Techniques for Mentoring

Képzési program a mentoráláshoz szükséges egyedi készségek és technikák fejlesztésére. A projekt fő célja egy nemzetközileg elismert (szak)képzés kidolgozása jövőbeni KKV-mentorok számára, akik az új tudással, ismeretanyaggal és szociális készségekkel képesek KKV-vezetőkkel/tulajdonosokkal folyamat-tanácsadóként együttműködni.

Erasmus+ Stratégiai Partnerség támogatás

Megvalósítási időszak: 2015-2018


ICCAGE - Interkulturális kommunikációs kompetencia – versenyelőny a globális foglalkoztathatóság terén (Erasmus+)

Intercultural Communicative Competence – A Competitive Advantage for Global Employability

A projekt célja az Interkulturális Kommunikációs Készség (IKK) fejlesztése a felsőoktatási gyakorlatban az új technológiák, hallgatókat bevonó tanulási módszerek és a globális foglalkoztathatóság jegyében.

Erasmus+ Stratégiai Partnerség támogatás

Megvalósítási időszak: 2015-2017


GREEN MENTOR - A zöld vállalkozói szellem előmozdítása egy innovatív ECVET tanterv révén (Erasmus+)

Fostering green entrepreneurship through an innovative ECVET curriculum for the new professional profile of Mentor for Green Entrepreneurs

A GREEN MENTOR projekt célja innovatív továbbképzési tartalmak és termékek tervezése és kidolgozása a „zöld” vállalkozók mentorálásához alkalmazható szakmai profil kialakításával, továbbá azon kompetenciák, módszerek és eszközök meghatározásával és kifejlesztésével, amelyek szükségesek az európai zöld vállalkozások mentorok általi hatékony támogatásához - a szakmai továbbképzési programok megvalósításán keresztül.

Erasmus+ Stratégiai Partnerség támogatás

Megvalósítási időszak: 2015-2017


HEHE - Interaktív vállalkozási készségfejlesztés a felsőoktatásban (Erasmus+)

Hands on Entrepreneurship for Higher Education

Interaktív vállalkozási készségfejlesztés a felsőoktatásban. A projekt célja egy „Vállalkozói és Innovatív vezetési” mesterképzés megalkotása a felsőoktatási hallgatók vállalkozói készségeinek fejlesztése érdekében, úgy, hogy mindezt cselekvésorientált oktatási módszertant alkalmazva teszi, kifejlesztve az új képzés struktúráját és tartalmát. Mindezt a gyakorlatba ülteti és teszteli is pilot program keretében.

Erasmus+ Stratégiai Partnerség támogatás

Megvalósítási időszak: 2014-2016


INSIST - A generációváltás problémái a családi vállalkozások vezetésében (Erasmus+)

INtergenerational Succession in SMEs' Transition

A generációváltás problémái a családi vállalkozások vezetésében. A BGE előzetes vizsgálatai kimutatták, hogy míg a generációváltás elméleti kutatása gazdag eredményekben, addig kevés képzés célozta meg prioritásként a területet. Kézenfekvő tehát, hogy a projekt a partnerországokra vonatkozó kezdeti összehasonlító kutatás után fő célként egy ezen a kutatáson alapuló tananyagfejlesztést tűz ki célul, melynek eredménye segíti a generációváltás levezénylését mind a tulajdonlás, mind a menedzsment átadása szempontjából. A tananyag részeként a generációváltás általános stratégiai, jogi és financiális, szociális és kulturális és végül mentorálási kérdési jelennek meg moduláris formában.

Erasmus+ Stratégiai Partnerség támogatás

Megvalósítási időszak: 2014-2016


MARCIEE - Európai vállalkozók marketingkommunikációs innovativitása (Erasmus+)

Marketing Communication inovativeness of European Entrepreneurs

A projekt célja az európai vállalkozók marketingkommunikációjának innovatívabbá tétele.

A projekt a vállalkozói kommunikációs intézkedések professzionalizálására fókuszál különböző kulturális kontextusokban. A projekt a vállalkozók ügyfeleikkel történő kapcsolattartásában rejlő kihívásra reflektál: a vállalkozók a saját szakterületükön gyakran innovátorok, azonban az ügyfélkommunikációban és új vevők megszólításában nem eléggé képzettek, és ezért nem bíznak a modern technológiákban, amik akár megsegíthetnék ezt a folyamatot.

Erasmus+ Stratégiai Partnerség támogatás

Megvalósítási időszak: 2014-2017


A kiemelt fejlesztések és projektek rövid bemutatása megtalálható a Nemzetközi Pályázati Kiadványukban.

A projektek részletesebb áttekintése elérhető az alábbi linken: uni-bge.hu/hu/fejleszteseink, külön kategorizálva a Képzésfejlesztési projektek, a Kutatási programok és a Hallgatói szolgáltatások fejlesztésére irányuló projekteket.

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.14.2
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Szabályozó dokumentumok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Sajtószoba
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatvédelem
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette